Friday 23 September 2011

Triumph Tiger 100

Sabtu yang ceria...
Dua hari yang lepas aku cuti...semata-mata untuk aku bermanja dengan jentera Norton yang telah lama demam......sayang seribu kali sayang....ternyata ramalan ku meleset atas tindakkan aku menghantar Norton untuk di Servis di Sungai buluh..........tak pe nasi sudah menjadi bubur.........lampur break belakang pecah skru banyak hilang bolt dan nat juga longgar........Muggurd depan aku kemek...adoi....bisa berbisa rasanaya....
Lepas selesai bersarapan bersama acik jojo aku pun mula membersihkan engine Norton dengan menggunakan minyak gas...baki minyak gas raya yang lalu...ekekekekkekekek...........best jugak membersih tapi aku tak puas hati lagi belum bersih sepenuhnya....sabar....Spana dan skrudrivr belum tersentuh lagi hanya membersih yang ringan-ringan sahaja.......Aku lari kekedai hardware sekejap.......beli spry Falt black dan kertas pasir 250......mula lah membelai Norton.........hampir 3 jam setengah aku disisi Norton.....terasa baru setelah di touch-up sedikit demi sedikit....
Ape pun ...bukan modal yang besar untuk cantik hanya sekadar berbekalkan kerajinan yang sedikit dan tekun...
Selesai aku pun kemas mandi Solat Zohor....sambung lain kali...hati terluka cari polish dalam stor tak jumpe....

0 comments: